a_pixel

Blog Sugestera

Witamy Cię na blogu Sugestera! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.

Blog Zarządzaj klientami Porady

Jak z sukcesem wdrożyć Sugestera. #3 Czas na kolejne moduły

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2022-06-28

Jeśli wprowadzenie bazy klientów i konfigurację poczty masz już za sobą, możesz pomyśleć o dodatkowych modułach. Nie ograniczaj się do podstawowych opcji, ale też nie włączaj wszystkiego na raz. Aktywuj kolejno te moduły, których potrzebujesz. 

 

Zacznij robić zadania

Na początek możesz rozszerzyć korzystanie z Sugestera o moduł do zarządzania zadaniami. Niezależnie od profilu firmy, przypomnienie o terminie umówionego spotkania, przygotowania raportu lub wystawieniu faktury przyda się każdemu.

Takie rozwiązanie wspiera nie tylko pracę wewnątrz zespołu, gdzie pracownicy między sobą przekazują sobie sprawy do załatwienia i ustalają priorytety, ale też pomaga w uporządkowaniu własnych obowiązków.

Dodanie do systemu zadanie typu “Zadzwoń do klienta” wystarczy, by Sugester automatycznie w ustalonym terminie przypomniał Ci o wykonaniu telefonu. Dzięki temu nie musisz zapamiętywać całego harmonogramu prac, bo system zrobi to za Ciebie.

W dalszym etapie wdrażania systemu możesz pomyśleć o automatyzacji części z nich, ale o tym w następnych artykułach.

Oto lista funkcji, od których warto zacząć pracę z zadaniami:

  • Ustaw zadania cykliczne. Jeśli wykonujesz regularnie jakieś obowiązki np. raz w tygodniu masz spotkanie całego teamu, a raz w miesiącu generujesz raport ze sprzedaży, stwórz zadanie cykliczne, które będzie się automatycznie pojawiać w systemie. W ten sposób odchodzą dodatkowe aplikacje do tworzenia zadań, karteczki przylepione na monitor, a przede wszystkim stres, że o czymś zapomniałeś.

  • Używaj tagów do zadań, stwórz pola własne i szablony. Od samego początku staraj się egzekwować tagowanie zadań. Dzięki nim łatwiej jest monitorować jakie zagadnienia pojawiają się najczęściej lub rozwiązanie których zajmuje najwięcej czasu. Stwórz też pola własne dla zadań, które ułatwią umieszczanie specyficznych dla Twojej branży informacji jak np. kod produktu lub usługi. Kiedy już wszyscy zaznajomią się z zadaniami, można rozszerzyć je o pracę na Sprintach, które szczególnie polecamy zespołom projektowym.

  • Uzupełniaj pole “Klient”, jeśli tworzysz zadanie dla konkretnego klienta. Dzięki temu zadanie typu “kontakt z klientem po godzinie 17tej” lub “sprawdź działanie modemu” jest zapisywane na karcie konkretnego klienta. To sprawia, że każdy pracownik, nawet niezwiązany z rozwiązaniem sytuacji, sprawdzi kiedy i co było zlecone dla danego klienta oraz na jakim etapie jest to zadanie. Sprzyja to płynności w przekazywaniu informacji zarówno w zespole, jak i klientowi.

  • Powiąż zadanie z mailem od klienta. Jeśli zachodzi potrzeba wykonania dodatkowych kroków zanim odpowiedź do klienta zostanie wysłana np. konsultacja z przełożonym odnośnie naliczenia rabatu, można szybko stworzyć zadanie przypisane do danego maila. Wtedy nie trzeba kopiować treści maila do zadania, wystarczy komentarz: "klient prosi o rabat, szczegóły w mailu". Przełożony, który otrzyma zadanie będzie mógł swoją odpowiedź napisać w treści zadania. 

  • Zacznij korzystać z rejestracji czasu pracy. Funkcja ta przyda się w zespołach projektowych, dziale IT czy dziale obsługi klienta. Zarejestrowany czas, przypisany do klient i konkretnego projektu (jeśli dotyczy projektu) jest dostępny do wglądu w raporcie ewidencji czasu pracy. Taki raport może być podstawą do rozliczenia za wykonaną pracę, zarówno z pracownikiem jak i z klientem. 

Stwórz formularz i dodaj go na stronę

Kolejną rzeczą, którą warto wdrożyć już w pierwszym etapie implementacji CRM jest moduł do tworzenia formularzy. Moduł jest bardzo elastyczny. Za pomocą dowolnie wybranych pól możesz stworzyć formularz, który wykorzystasz np. jako formularz kontaktowy na Twoją stronę www, ankietę do badania satysfakcji lub wewnętrzną formatkę do zgłaszania sugestii odnośnie rozwoju produktu.

Szczególnie polecamy tworzenie formularzy i wstawianie ich na stronę www. Nie muszą to być tylko formularze kontaktowe, może to być formularz do zgłaszania usterek, zapisania się na szkolenie lub newsletter. Każdy z tych formularzy może być źródłem pozyskiwania nowych klientów, gdyż odpowiednia konfiguracja w Sugesterze skutkuje tworzeniem nowych rekordów w bazie klientów po wypełnieniu formularza przez potencjalnego klienta.

Oto co powinieneś wiedzieć, aktywując moduł Formularze:

  • Możesz dodać dowolną liczbę formularzy na swoją stronę www. Każdy z nich za pomocą stylów możesz dostosować do wizerunku Twojej firmy. Dodanie formularza zajmuje tylko chwilę i polega na wklejeniu na stronę www wygenerowanego w Sugesterze skryptu.

  • Zbieraj potencjalne kontakty, które będą automatycznie dodawane do Twojej bazy klientów po wypełnieniu formularza na stronie. Do takiego potencjalnego klienta możesz potem zadzwonić lub uwzględnić go w kampanii mailingowej promującej konkretną usługę.

  • Z formularzy mogą korzystać też Twoi obecni klienci. Jeśli np. potrzebujesz udostępnić klientom miejsce, gdzie będą zgłaszać błędy w działaniu usługi/produktu, możesz to zrobić właśnie za pomocą formularza na stronie. Dodatkowo, przy odpowiedniej konfiguracji, dane wypełniane przez klienta w formularzu mogą być automatycznie zamieniane przez system na zadanie. To znacznie skraca czas rozwiązywania błędu

  • Za pomocą formularzy możesz prowadzić badania satysfakcji klientów. Wystarczy stworzyć ankietę i rozesłać ją do swoich klientów.

  • Wyniki formularzy są dostępne w Sugesterze w postaci wygodnej tabeli. W każdej chwili możesz monitorować odpowiedzi od klientów i wyciągnąć wnioski.
  • Formularze pomogą w śledzeniu konwersji klientów. Każdy formularz po wypełnieniu można przekierować na podstronę (w ramach swojej strony WWW) gdzie wkleja się kod Google Ads np. oznaczający konwersję. W analogiczny sposób można również mierzyć ruch na formularzach za pomocą kodów Google Analytics.

 

Jeśli już wdrożysz w życie powyższe dwa moduły sprawdź, które z pozostałych dodatkowo wesprą działania w Twojej firmie. Masz do dyspozycji:

  • Czat - zintegrowany z modułem CRM. Linki do poszczególnych komunikacji prowadzonych z klientem są dostępne na karcie tego klienta. To kolejne źródło kontaktu z klientem, a często też kanał do zdobywania nowych szans sprzedaży

  • VOIP -wirtualna obsługa połączeń. Nie wymaga dodatkowego sprzętu ani skomplikowanych ustawień. Wystarczy przenieść swój numer firmowy do dostawcy usługi Telecube.pl i na koncie w Sugesterze aktywować integrację z Telecube. Wszystkie połączenia możesz opatrzyć tagiem lub notatką, a dodatkowo są zapisywane na karcie klienta.

  • Mass mailing - dostępny w ramach abonamentu moduł, który skutecznie wesprze działania marketingowe w Twojej firmie. Bez dodatkowych kosztów możesz tworzyć dynamiczne listy odbiorców i wysyłać spersonalizowane kampanie mailingowe

  • Baza wiedzy - wykorzystywana do prowadzenia firmowych baz zawierających instrukcje postępowania, opis działania produktu lub usługi czy zapisywania procedur. Najlepszym przykładem może być nasza baza wiedzy dostępna pod linkiem pomoc.sugester.pl

  • Raporty - moduł do śledzenia i analizy danych zawartych w Sugesterze

  • Forum -  dzięki aktywnemu forum możesz zbierać uwagi oraz sugestie dotyczące rozwoju Twoich produktów. Łatwy do wklejenia na każdą stronę widget pozwala w prosty sposób komunikować się z klientem i poznać jego zdanie na temat produktu

  • Obsługa faktur dzięki integracji z Fakturownia.pl - dzięki integracji Sugestera z aplikacją do obsługi faktur Fakturownia.pl możesz jednym kliknięciem przejść z CRMu do wystawienia faktury. W każdym też momencie możesz sprawdzić kiedy faktura była opłacona, na jaką kwotę lub ile klient opóźnia się z jej opłaceniem.

Mamy nadzieję, że te kilka prostych wskazówek pomoże Ci po kolei zaznajomić się z systemem i wprowadzić tylko te funkcje, które usprawnią proces w Twojej firmie. Kiedy już aktywujesz potrzebne Ci moduły i skonfigurujesz najważniejsze funkcje, czeka Cię kolejny etap - aktywowanie funkcji, które zwiększą bezpieczeństwo Twoich danych. Ale o tym już w następnym artykule.

Blog Zarządzaj klientami Porady

Jak z sukcesem wdrożyć Sugestera. #3 Czas na kolejne moduły

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2022-06-28

Jeśli wprowadzenie bazy klientów i konfigurację poczty masz już za sobą, możesz pomyśleć o dodatkowych modułach. Nie ograniczaj się do podstawowych opcji, ale też nie włączaj wszystkiego na raz. Aktywuj kolejno te moduły, których potrzebujesz. 

 

Zacznij robić zadania

Na początek możesz rozszerzyć korzystanie z Sugestera o moduł do zarządzania zadaniami. Niezależnie od profilu firmy, przypomnienie o terminie umówionego spotkania, przygotowania raportu lub wystawieniu faktury przyda się każdemu.

Takie rozwiązanie wspiera nie tylko pracę wewnątrz zespołu, gdzie pracownicy między sobą przekazują sobie sprawy do załatwienia i ustalają priorytety, ale też pomaga w uporządkowaniu własnych obowiązków.

Dodanie do systemu zadanie typu “Zadzwoń do klienta” wystarczy, by Sugester automatycznie w ustalonym terminie przypomniał Ci o wykonaniu telefonu. Dzięki temu nie musisz zapamiętywać całego harmonogramu prac, bo system zrobi to za Ciebie.

W dalszym etapie wdrażania systemu możesz pomyśleć o automatyzacji części z nich, ale o tym w następnych artykułach.

Oto lista funkcji, od których warto zacząć pracę z zadaniami:

  • Ustaw zadania cykliczne. Jeśli wykonujesz regularnie jakieś obowiązki np. raz w tygodniu masz spotkanie całego teamu, a raz w miesiącu generujesz raport ze sprzedaży, stwórz zadanie cykliczne, które będzie się automatycznie pojawiać w systemie. W ten sposób odchodzą dodatkowe aplikacje do tworzenia zadań, karteczki przylepione na monitor, a przede wszystkim stres, że o czymś zapomniałeś.

  • Używaj tagów do zadań, stwórz pola własne i szablony. Od samego początku staraj się egzekwować tagowanie zadań. Dzięki nim łatwiej jest monitorować jakie zagadnienia pojawiają się najczęściej lub rozwiązanie których zajmuje najwięcej czasu. Stwórz też pola własne dla zadań, które ułatwią umieszczanie specyficznych dla Twojej branży informacji jak np. kod produktu lub usługi. Kiedy już wszyscy zaznajomią się z zadaniami, można rozszerzyć je o pracę na Sprintach, które szczególnie polecamy zespołom projektowym.

  • Uzupełniaj pole “Klient”, jeśli tworzysz zadanie dla konkretnego klienta. Dzięki temu zadanie typu “kontakt z klientem po godzinie 17tej” lub “sprawdź działanie modemu” jest zapisywane na karcie konkretnego klienta. To sprawia, że każdy pracownik, nawet niezwiązany z rozwiązaniem sytuacji, sprawdzi kiedy i co było zlecone dla danego klienta oraz na jakim etapie jest to zadanie. Sprzyja to płynności w przekazywaniu informacji zarówno w zespole, jak i klientowi.

  • Powiąż zadanie z mailem od klienta. Jeśli zachodzi potrzeba wykonania dodatkowych kroków zanim odpowiedź do klienta zostanie wysłana np. konsultacja z przełożonym odnośnie naliczenia rabatu, można szybko stworzyć zadanie przypisane do danego maila. Wtedy nie trzeba kopiować treści maila do zadania, wystarczy komentarz: "klient prosi o rabat, szczegóły w mailu". Przełożony, który otrzyma zadanie będzie mógł swoją odpowiedź napisać w treści zadania. 

  • Zacznij korzystać z rejestracji czasu pracy. Funkcja ta przyda się w zespołach projektowych, dziale IT czy dziale obsługi klienta. Zarejestrowany czas, przypisany do klient i konkretnego projektu (jeśli dotyczy projektu) jest dostępny do wglądu w raporcie ewidencji czasu pracy. Taki raport może być podstawą do rozliczenia za wykonaną pracę, zarówno z pracownikiem jak i z klientem. 

Stwórz formularz i dodaj go na stronę

Kolejną rzeczą, którą warto wdrożyć już w pierwszym etapie implementacji CRM jest moduł do tworzenia formularzy. Moduł jest bardzo elastyczny. Za pomocą dowolnie wybranych pól możesz stworzyć formularz, który wykorzystasz np. jako formularz kontaktowy na Twoją stronę www, ankietę do badania satysfakcji lub wewnętrzną formatkę do zgłaszania sugestii odnośnie rozwoju produktu.

Szczególnie polecamy tworzenie formularzy i wstawianie ich na stronę www. Nie muszą to być tylko formularze kontaktowe, może to być formularz do zgłaszania usterek, zapisania się na szkolenie lub newsletter. Każdy z tych formularzy może być źródłem pozyskiwania nowych klientów, gdyż odpowiednia konfiguracja w Sugesterze skutkuje tworzeniem nowych rekordów w bazie klientów po wypełnieniu formularza przez potencjalnego klienta.

Oto co powinieneś wiedzieć, aktywując moduł Formularze:

  • Możesz dodać dowolną liczbę formularzy na swoją stronę www. Każdy z nich za pomocą stylów możesz dostosować do wizerunku Twojej firmy. Dodanie formularza zajmuje tylko chwilę i polega na wklejeniu na stronę www wygenerowanego w Sugesterze skryptu.

  • Zbieraj potencjalne kontakty, które będą automatycznie dodawane do Twojej bazy klientów po wypełnieniu formularza na stronie. Do takiego potencjalnego klienta możesz potem zadzwonić lub uwzględnić go w kampanii mailingowej promującej konkretną usługę.

  • Z formularzy mogą korzystać też Twoi obecni klienci. Jeśli np. potrzebujesz udostępnić klientom miejsce, gdzie będą zgłaszać błędy w działaniu usługi/produktu, możesz to zrobić właśnie za pomocą formularza na stronie. Dodatkowo, przy odpowiedniej konfiguracji, dane wypełniane przez klienta w formularzu mogą być automatycznie zamieniane przez system na zadanie. To znacznie skraca czas rozwiązywania błędu

  • Za pomocą formularzy możesz prowadzić badania satysfakcji klientów. Wystarczy stworzyć ankietę i rozesłać ją do swoich klientów.

  • Wyniki formularzy są dostępne w Sugesterze w postaci wygodnej tabeli. W każdej chwili możesz monitorować odpowiedzi od klientów i wyciągnąć wnioski.
  • Formularze pomogą w śledzeniu konwersji klientów. Każdy formularz po wypełnieniu można przekierować na podstronę (w ramach swojej strony WWW) gdzie wkleja się kod Google Ads np. oznaczający konwersję. W analogiczny sposób można również mierzyć ruch na formularzach za pomocą kodów Google Analytics.

 

Jeśli już wdrożysz w życie powyższe dwa moduły sprawdź, które z pozostałych dodatkowo wesprą działania w Twojej firmie. Masz do dyspozycji:

  • Czat - zintegrowany z modułem CRM. Linki do poszczególnych komunikacji prowadzonych z klientem są dostępne na karcie tego klienta. To kolejne źródło kontaktu z klientem, a często też kanał do zdobywania nowych szans sprzedaży

  • VOIP -wirtualna obsługa połączeń. Nie wymaga dodatkowego sprzętu ani skomplikowanych ustawień. Wystarczy przenieść swój numer firmowy do dostawcy usługi Telecube.pl i na koncie w Sugesterze aktywować integrację z Telecube. Wszystkie połączenia możesz opatrzyć tagiem lub notatką, a dodatkowo są zapisywane na karcie klienta.

  • Mass mailing - dostępny w ramach abonamentu moduł, który skutecznie wesprze działania marketingowe w Twojej firmie. Bez dodatkowych kosztów możesz tworzyć dynamiczne listy odbiorców i wysyłać spersonalizowane kampanie mailingowe

  • Baza wiedzy - wykorzystywana do prowadzenia firmowych baz zawierających instrukcje postępowania, opis działania produktu lub usługi czy zapisywania procedur. Najlepszym przykładem może być nasza baza wiedzy dostępna pod linkiem pomoc.sugester.pl

  • Raporty - moduł do śledzenia i analizy danych zawartych w Sugesterze

  • Forum -  dzięki aktywnemu forum możesz zbierać uwagi oraz sugestie dotyczące rozwoju Twoich produktów. Łatwy do wklejenia na każdą stronę widget pozwala w prosty sposób komunikować się z klientem i poznać jego zdanie na temat produktu

  • Obsługa faktur dzięki integracji z Fakturownia.pl - dzięki integracji Sugestera z aplikacją do obsługi faktur Fakturownia.pl możesz jednym kliknięciem przejść z CRMu do wystawienia faktury. W każdym też momencie możesz sprawdzić kiedy faktura była opłacona, na jaką kwotę lub ile klient opóźnia się z jej opłaceniem.

Mamy nadzieję, że te kilka prostych wskazówek pomoże Ci po kolei zaznajomić się z systemem i wprowadzić tylko te funkcje, które usprawnią proces w Twojej firmie. Kiedy już aktywujesz potrzebne Ci moduły i skonfigurujesz najważniejsze funkcje, czeka Cię kolejny etap - aktywowanie funkcji, które zwiększą bezpieczeństwo Twoich danych. Ale o tym już w następnym artykule.

Blog Zarządzaj klientami Porady

Jak z sukcesem wdrożyć Sugestera. #3 Czas na kolejne moduły

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2022-06-28

Jeśli wprowadzenie bazy klientów i konfigurację poczty masz już za sobą, możesz pomyśleć o dodatkowych modułach. Nie ograniczaj się do podstawowych opcji, ale też nie włączaj wszystkiego na raz. Aktywuj kolejno te moduły, których potrzebujesz. 

 

Zacznij robić zadania

Na początek możesz rozszerzyć korzystanie z Sugestera o moduł do zarządzania zadaniami. Niezależnie od profilu firmy, przypomnienie o terminie umówionego spotkania, przygotowania raportu lub wystawieniu faktury przyda się każdemu.

Takie rozwiązanie wspiera nie tylko pracę wewnątrz zespołu, gdzie pracownicy między sobą przekazują sobie sprawy do załatwienia i ustalają priorytety, ale też pomaga w uporządkowaniu własnych obowiązków.

Dodanie do systemu zadanie typu “Zadzwoń do klienta” wystarczy, by Sugester automatycznie w ustalonym terminie przypomniał Ci o wykonaniu telefonu. Dzięki temu nie musisz zapamiętywać całego harmonogramu prac, bo system zrobi to za Ciebie.

W dalszym etapie wdrażania systemu możesz pomyśleć o automatyzacji części z nich, ale o tym w następnych artykułach.

Oto lista funkcji, od których warto zacząć pracę z zadaniami:

  • Ustaw zadania cykliczne. Jeśli wykonujesz regularnie jakieś obowiązki np. raz w tygodniu masz spotkanie całego teamu, a raz w miesiącu generujesz raport ze sprzedaży, stwórz zadanie cykliczne, które będzie się automatycznie pojawiać w systemie. W ten sposób odchodzą dodatkowe aplikacje do tworzenia zadań, karteczki przylepione na monitor, a przede wszystkim stres, że o czymś zapomniałeś.

  • Używaj tagów do zadań, stwórz pola własne i szablony. Od samego początku staraj się egzekwować tagowanie zadań. Dzięki nim łatwiej jest monitorować jakie zagadnienia pojawiają się najczęściej lub rozwiązanie których zajmuje najwięcej czasu. Stwórz też pola własne dla zadań, które ułatwią umieszczanie specyficznych dla Twojej branży informacji jak np. kod produktu lub usługi. Kiedy już wszyscy zaznajomią się z zadaniami, można rozszerzyć je o pracę na Sprintach, które szczególnie polecamy zespołom projektowym.

  • Uzupełniaj pole “Klient”, jeśli tworzysz zadanie dla konkretnego klienta. Dzięki temu zadanie typu “kontakt z klientem po godzinie 17tej” lub “sprawdź działanie modemu” jest zapisywane na karcie konkretnego klienta. To sprawia, że każdy pracownik, nawet niezwiązany z rozwiązaniem sytuacji, sprawdzi kiedy i co było zlecone dla danego klienta oraz na jakim etapie jest to zadanie. Sprzyja to płynności w przekazywaniu informacji zarówno w zespole, jak i klientowi.

  • Powiąż zadanie z mailem od klienta. Jeśli zachodzi potrzeba wykonania dodatkowych kroków zanim odpowiedź do klienta zostanie wysłana np. konsultacja z przełożonym odnośnie naliczenia rabatu, można szybko stworzyć zadanie przypisane do danego maila. Wtedy nie trzeba kopiować treści maila do zadania, wystarczy komentarz: "klient prosi o rabat, szczegóły w mailu". Przełożony, który otrzyma zadanie będzie mógł swoją odpowiedź napisać w treści zadania. 

  • Zacznij korzystać z rejestracji czasu pracy. Funkcja ta przyda się w zespołach projektowych, dziale IT czy dziale obsługi klienta. Zarejestrowany czas, przypisany do klient i konkretnego projektu (jeśli dotyczy projektu) jest dostępny do wglądu w raporcie ewidencji czasu pracy. Taki raport może być podstawą do rozliczenia za wykonaną pracę, zarówno z pracownikiem jak i z klientem. 

Stwórz formularz i dodaj go na stronę

Kolejną rzeczą, którą warto wdrożyć już w pierwszym etapie implementacji CRM jest moduł do tworzenia formularzy. Moduł jest bardzo elastyczny. Za pomocą dowolnie wybranych pól możesz stworzyć formularz, który wykorzystasz np. jako formularz kontaktowy na Twoją stronę www, ankietę do badania satysfakcji lub wewnętrzną formatkę do zgłaszania sugestii odnośnie rozwoju produktu.

Szczególnie polecamy tworzenie formularzy i wstawianie ich na stronę www. Nie muszą to być tylko formularze kontaktowe, może to być formularz do zgłaszania usterek, zapisania się na szkolenie lub newsletter. Każdy z tych formularzy może być źródłem pozyskiwania nowych klientów, gdyż odpowiednia konfiguracja w Sugesterze skutkuje tworzeniem nowych rekordów w bazie klientów po wypełnieniu formularza przez potencjalnego klienta.

Oto co powinieneś wiedzieć, aktywując moduł Formularze:

  • Możesz dodać dowolną liczbę formularzy na swoją stronę www. Każdy z nich za pomocą stylów możesz dostosować do wizerunku Twojej firmy. Dodanie formularza zajmuje tylko chwilę i polega na wklejeniu na stronę www wygenerowanego w Sugesterze skryptu.

  • Zbieraj potencjalne kontakty, które będą automatycznie dodawane do Twojej bazy klientów po wypełnieniu formularza na stronie. Do takiego potencjalnego klienta możesz potem zadzwonić lub uwzględnić go w kampanii mailingowej promującej konkretną usługę.

  • Z formularzy mogą korzystać też Twoi obecni klienci. Jeśli np. potrzebujesz udostępnić klientom miejsce, gdzie będą zgłaszać błędy w działaniu usługi/produktu, możesz to zrobić właśnie za pomocą formularza na stronie. Dodatkowo, przy odpowiedniej konfiguracji, dane wypełniane przez klienta w formularzu mogą być automatycznie zamieniane przez system na zadanie. To znacznie skraca czas rozwiązywania błędu

  • Za pomocą formularzy możesz prowadzić badania satysfakcji klientów. Wystarczy stworzyć ankietę i rozesłać ją do swoich klientów.

  • Wyniki formularzy są dostępne w Sugesterze w postaci wygodnej tabeli. W każdej chwili możesz monitorować odpowiedzi od klientów i wyciągnąć wnioski.
  • Formularze pomogą w śledzeniu konwersji klientów. Każdy formularz po wypełnieniu można przekierować na podstronę (w ramach swojej strony WWW) gdzie wkleja się kod Google Ads np. oznaczający konwersję. W analogiczny sposób można również mierzyć ruch na formularzach za pomocą kodów Google Analytics.

 

Jeśli już wdrożysz w życie powyższe dwa moduły sprawdź, które z pozostałych dodatkowo wesprą działania w Twojej firmie. Masz do dyspozycji:

  • Czat - zintegrowany z modułem CRM. Linki do poszczególnych komunikacji prowadzonych z klientem są dostępne na karcie tego klienta. To kolejne źródło kontaktu z klientem, a często też kanał do zdobywania nowych szans sprzedaży

  • VOIP -wirtualna obsługa połączeń. Nie wymaga dodatkowego sprzętu ani skomplikowanych ustawień. Wystarczy przenieść swój numer firmowy do dostawcy usługi Telecube.pl i na koncie w Sugesterze aktywować integrację z Telecube. Wszystkie połączenia możesz opatrzyć tagiem lub notatką, a dodatkowo są zapisywane na karcie klienta.

  • Mass mailing - dostępny w ramach abonamentu moduł, który skutecznie wesprze działania marketingowe w Twojej firmie. Bez dodatkowych kosztów możesz tworzyć dynamiczne listy odbiorców i wysyłać spersonalizowane kampanie mailingowe

  • Baza wiedzy - wykorzystywana do prowadzenia firmowych baz zawierających instrukcje postępowania, opis działania produktu lub usługi czy zapisywania procedur. Najlepszym przykładem może być nasza baza wiedzy dostępna pod linkiem pomoc.sugester.pl

  • Raporty - moduł do śledzenia i analizy danych zawartych w Sugesterze

  • Forum -  dzięki aktywnemu forum możesz zbierać uwagi oraz sugestie dotyczące rozwoju Twoich produktów. Łatwy do wklejenia na każdą stronę widget pozwala w prosty sposób komunikować się z klientem i poznać jego zdanie na temat produktu

  • Obsługa faktur dzięki integracji z Fakturownia.pl - dzięki integracji Sugestera z aplikacją do obsługi faktur Fakturownia.pl możesz jednym kliknięciem przejść z CRMu do wystawienia faktury. W każdym też momencie możesz sprawdzić kiedy faktura była opłacona, na jaką kwotę lub ile klient opóźnia się z jej opłaceniem.

Mamy nadzieję, że te kilka prostych wskazówek pomoże Ci po kolei zaznajomić się z systemem i wprowadzić tylko te funkcje, które usprawnią proces w Twojej firmie. Kiedy już aktywujesz potrzebne Ci moduły i skonfigurujesz najważniejsze funkcje, czeka Cię kolejny etap - aktywowanie funkcji, które zwiększą bezpieczeństwo Twoich danych. Ale o tym już w następnym artykule.

Blog Zarządzaj klientami Porady

Jak z sukcesem wdrożyć Sugestera. #3 Czas na kolejne moduły

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2022-06-28

Jeśli wprowadzenie bazy klientów i konfigurację poczty masz już za sobą, możesz pomyśleć o dodatkowych modułach. Nie ograniczaj się do podstawowych opcji, ale też nie włączaj wszystkiego na raz. Aktywuj kolejno te moduły, których potrzebujesz. 

 

Zacznij robić zadania

Na początek możesz rozszerzyć korzystanie z Sugestera o moduł do zarządzania zadaniami. Niezależnie od profilu firmy, przypomnienie o terminie umówionego spotkania, przygotowania raportu lub wystawieniu faktury przyda się każdemu.

Takie rozwiązanie wspiera nie tylko pracę wewnątrz zespołu, gdzie pracownicy między sobą przekazują sobie sprawy do załatwienia i ustalają priorytety, ale też pomaga w uporządkowaniu własnych obowiązków.

Dodanie do systemu zadanie typu “Zadzwoń do klienta” wystarczy, by Sugester automatycznie w ustalonym terminie przypomniał Ci o wykonaniu telefonu. Dzięki temu nie musisz zapamiętywać całego harmonogramu prac, bo system zrobi to za Ciebie.

W dalszym etapie wdrażania systemu możesz pomyśleć o automatyzacji części z nich, ale o tym w następnych artykułach.

Oto lista funkcji, od których warto zacząć pracę z zadaniami:

  • Ustaw zadania cykliczne. Jeśli wykonujesz regularnie jakieś obowiązki np. raz w tygodniu masz spotkanie całego teamu, a raz w miesiącu generujesz raport ze sprzedaży, stwórz zadanie cykliczne, które będzie się automatycznie pojawiać w systemie. W ten sposób odchodzą dodatkowe aplikacje do tworzenia zadań, karteczki przylepione na monitor, a przede wszystkim stres, że o czymś zapomniałeś.

  • Używaj tagów do zadań, stwórz pola własne i szablony. Od samego początku staraj się egzekwować tagowanie zadań. Dzięki nim łatwiej jest monitorować jakie zagadnienia pojawiają się najczęściej lub rozwiązanie których zajmuje najwięcej czasu. Stwórz też pola własne dla zadań, które ułatwią umieszczanie specyficznych dla Twojej branży informacji jak np. kod produktu lub usługi. Kiedy już wszyscy zaznajomią się z zadaniami, można rozszerzyć je o pracę na Sprintach, które szczególnie polecamy zespołom projektowym.

  • Uzupełniaj pole “Klient”, jeśli tworzysz zadanie dla konkretnego klienta. Dzięki temu zadanie typu “kontakt z klientem po godzinie 17tej” lub “sprawdź działanie modemu” jest zapisywane na karcie konkretnego klienta. To sprawia, że każdy pracownik, nawet niezwiązany z rozwiązaniem sytuacji, sprawdzi kiedy i co było zlecone dla danego klienta oraz na jakim etapie jest to zadanie. Sprzyja to płynności w przekazywaniu informacji zarówno w zespole, jak i klientowi.

  • Powiąż zadanie z mailem od klienta. Jeśli zachodzi potrzeba wykonania dodatkowych kroków zanim odpowiedź do klienta zostanie wysłana np. konsultacja z przełożonym odnośnie naliczenia rabatu, można szybko stworzyć zadanie przypisane do danego maila. Wtedy nie trzeba kopiować treści maila do zadania, wystarczy komentarz: "klient prosi o rabat, szczegóły w mailu". Przełożony, który otrzyma zadanie będzie mógł swoją odpowiedź napisać w treści zadania. 

  • Zacznij korzystać z rejestracji czasu pracy. Funkcja ta przyda się w zespołach projektowych, dziale IT czy dziale obsługi klienta. Zarejestrowany czas, przypisany do klient i konkretnego projektu (jeśli dotyczy projektu) jest dostępny do wglądu w raporcie ewidencji czasu pracy. Taki raport może być podstawą do rozliczenia za wykonaną pracę, zarówno z pracownikiem jak i z klientem. 

Stwórz formularz i dodaj go na stronę

Kolejną rzeczą, którą warto wdrożyć już w pierwszym etapie implementacji CRM jest moduł do tworzenia formularzy. Moduł jest bardzo elastyczny. Za pomocą dowolnie wybranych pól możesz stworzyć formularz, który wykorzystasz np. jako formularz kontaktowy na Twoją stronę www, ankietę do badania satysfakcji lub wewnętrzną formatkę do zgłaszania sugestii odnośnie rozwoju produktu.

Szczególnie polecamy tworzenie formularzy i wstawianie ich na stronę www. Nie muszą to być tylko formularze kontaktowe, może to być formularz do zgłaszania usterek, zapisania się na szkolenie lub newsletter. Każdy z tych formularzy może być źródłem pozyskiwania nowych klientów, gdyż odpowiednia konfiguracja w Sugesterze skutkuje tworzeniem nowych rekordów w bazie klientów po wypełnieniu formularza przez potencjalnego klienta.

Oto co powinieneś wiedzieć, aktywując moduł Formularze:

  • Możesz dodać dowolną liczbę formularzy na swoją stronę www. Każdy z nich za pomocą stylów możesz dostosować do wizerunku Twojej firmy. Dodanie formularza zajmuje tylko chwilę i polega na wklejeniu na stronę www wygenerowanego w Sugesterze skryptu.

  • Zbieraj potencjalne kontakty, które będą automatycznie dodawane do Twojej bazy klientów po wypełnieniu formularza na stronie. Do takiego potencjalnego klienta możesz potem zadzwonić lub uwzględnić go w kampanii mailingowej promującej konkretną usługę.

  • Z formularzy mogą korzystać też Twoi obecni klienci. Jeśli np. potrzebujesz udostępnić klientom miejsce, gdzie będą zgłaszać błędy w działaniu usługi/produktu, możesz to zrobić właśnie za pomocą formularza na stronie. Dodatkowo, przy odpowiedniej konfiguracji, dane wypełniane przez klienta w formularzu mogą być automatycznie zamieniane przez system na zadanie. To znacznie skraca czas rozwiązywania błędu

  • Za pomocą formularzy możesz prowadzić badania satysfakcji klientów. Wystarczy stworzyć ankietę i rozesłać ją do swoich klientów.

  • Wyniki formularzy są dostępne w Sugesterze w postaci wygodnej tabeli. W każdej chwili możesz monitorować odpowiedzi od klientów i wyciągnąć wnioski.
  • Formularze pomogą w śledzeniu konwersji klientów. Każdy formularz po wypełnieniu można przekierować na podstronę (w ramach swojej strony WWW) gdzie wkleja się kod Google Ads np. oznaczający konwersję. W analogiczny sposób można również mierzyć ruch na formularzach za pomocą kodów Google Analytics.

 

Jeśli już wdrożysz w życie powyższe dwa moduły sprawdź, które z pozostałych dodatkowo wesprą działania w Twojej firmie. Masz do dyspozycji:

  • Czat - zintegrowany z modułem CRM. Linki do poszczególnych komunikacji prowadzonych z klientem są dostępne na karcie tego klienta. To kolejne źródło kontaktu z klientem, a często też kanał do zdobywania nowych szans sprzedaży

  • VOIP -wirtualna obsługa połączeń. Nie wymaga dodatkowego sprzętu ani skomplikowanych ustawień. Wystarczy przenieść swój numer firmowy do dostawcy usługi Telecube.pl i na koncie w Sugesterze aktywować integrację z Telecube. Wszystkie połączenia możesz opatrzyć tagiem lub notatką, a dodatkowo są zapisywane na karcie klienta.

  • Mass mailing - dostępny w ramach abonamentu moduł, który skutecznie wesprze działania marketingowe w Twojej firmie. Bez dodatkowych kosztów możesz tworzyć dynamiczne listy odbiorców i wysyłać spersonalizowane kampanie mailingowe

  • Baza wiedzy - wykorzystywana do prowadzenia firmowych baz zawierających instrukcje postępowania, opis działania produktu lub usługi czy zapisywania procedur. Najlepszym przykładem może być nasza baza wiedzy dostępna pod linkiem pomoc.sugester.pl

  • Raporty - moduł do śledzenia i analizy danych zawartych w Sugesterze

  • Forum -  dzięki aktywnemu forum możesz zbierać uwagi oraz sugestie dotyczące rozwoju Twoich produktów. Łatwy do wklejenia na każdą stronę widget pozwala w prosty sposób komunikować się z klientem i poznać jego zdanie na temat produktu

  • Obsługa faktur dzięki integracji z Fakturownia.pl - dzięki integracji Sugestera z aplikacją do obsługi faktur Fakturownia.pl możesz jednym kliknięciem przejść z CRMu do wystawienia faktury. W każdym też momencie możesz sprawdzić kiedy faktura była opłacona, na jaką kwotę lub ile klient opóźnia się z jej opłaceniem.

Mamy nadzieję, że te kilka prostych wskazówek pomoże Ci po kolei zaznajomić się z systemem i wprowadzić tylko te funkcje, które usprawnią proces w Twojej firmie. Kiedy już aktywujesz potrzebne Ci moduły i skonfigurujesz najważniejsze funkcje, czeka Cię kolejny etap - aktywowanie funkcji, które zwiększą bezpieczeństwo Twoich danych. Ale o tym już w następnym artykule.

Blog Zarządzaj klientami Porady

Jak z sukcesem wdrożyć Sugestera. #3 Czas na kolejne moduły

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2022-06-28

Jeśli wprowadzenie bazy klientów i konfigurację poczty masz już za sobą, możesz pomyśleć o dodatkowych modułach. Nie ograniczaj się do podstawowych opcji, ale też nie włączaj wszystkiego na raz. Aktywuj kolejno te moduły, których potrzebujesz. 

 

Zacznij robić zadania

Na początek możesz rozszerzyć korzystanie z Sugestera o moduł do zarządzania zadaniami. Niezależnie od profilu firmy, przypomnienie o terminie umówionego spotkania, przygotowania raportu lub wystawieniu faktury przyda się każdemu.

Takie rozwiązanie wspiera nie tylko pracę wewnątrz zespołu, gdzie pracownicy między sobą przekazują sobie sprawy do załatwienia i ustalają priorytety, ale też pomaga w uporządkowaniu własnych obowiązków.

Dodanie do systemu zadanie typu “Zadzwoń do klienta” wystarczy, by Sugester automatycznie w ustalonym terminie przypomniał Ci o wykonaniu telefonu. Dzięki temu nie musisz zapamiętywać całego harmonogramu prac, bo system zrobi to za Ciebie.

W dalszym etapie wdrażania systemu możesz pomyśleć o automatyzacji części z nich, ale o tym w następnych artykułach.

Oto lista funkcji, od których warto zacząć pracę z zadaniami:

  • Ustaw zadania cykliczne. Jeśli wykonujesz regularnie jakieś obowiązki np. raz w tygodniu masz spotkanie całego teamu, a raz w miesiącu generujesz raport ze sprzedaży, stwórz zadanie cykliczne, które będzie się automatycznie pojawiać w systemie. W ten sposób odchodzą dodatkowe aplikacje do tworzenia zadań, karteczki przylepione na monitor, a przede wszystkim stres, że o czymś zapomniałeś.

  • Używaj tagów do zadań, stwórz pola własne i szablony. Od samego początku staraj się egzekwować tagowanie zadań. Dzięki nim łatwiej jest monitorować jakie zagadnienia pojawiają się najczęściej lub rozwiązanie których zajmuje najwięcej czasu. Stwórz też pola własne dla zadań, które ułatwią umieszczanie specyficznych dla Twojej branży informacji jak np. kod produktu lub usługi. Kiedy już wszyscy zaznajomią się z zadaniami, można rozszerzyć je o pracę na Sprintach, które szczególnie polecamy zespołom projektowym.

  • Uzupełniaj pole “Klient”, jeśli tworzysz zadanie dla konkretnego klienta. Dzięki temu zadanie typu “kontakt z klientem po godzinie 17tej” lub “sprawdź działanie modemu” jest zapisywane na karcie konkretnego klienta. To sprawia, że każdy pracownik, nawet niezwiązany z rozwiązaniem sytuacji, sprawdzi kiedy i co było zlecone dla danego klienta oraz na jakim etapie jest to zadanie. Sprzyja to płynności w przekazywaniu informacji zarówno w zespole, jak i klientowi.

  • Powiąż zadanie z mailem od klienta. Jeśli zachodzi potrzeba wykonania dodatkowych kroków zanim odpowiedź do klienta zostanie wysłana np. konsultacja z przełożonym odnośnie naliczenia rabatu, można szybko stworzyć zadanie przypisane do danego maila. Wtedy nie trzeba kopiować treści maila do zadania, wystarczy komentarz: "klient prosi o rabat, szczegóły w mailu". Przełożony, który otrzyma zadanie będzie mógł swoją odpowiedź napisać w treści zadania. 

  • Zacznij korzystać z rejestracji czasu pracy. Funkcja ta przyda się w zespołach projektowych, dziale IT czy dziale obsługi klienta. Zarejestrowany czas, przypisany do klient i konkretnego projektu (jeśli dotyczy projektu) jest dostępny do wglądu w raporcie ewidencji czasu pracy. Taki raport może być podstawą do rozliczenia za wykonaną pracę, zarówno z pracownikiem jak i z klientem. 

Stwórz formularz i dodaj go na stronę

Kolejną rzeczą, którą warto wdrożyć już w pierwszym etapie implementacji CRM jest moduł do tworzenia formularzy. Moduł jest bardzo elastyczny. Za pomocą dowolnie wybranych pól możesz stworzyć formularz, który wykorzystasz np. jako formularz kontaktowy na Twoją stronę www, ankietę do badania satysfakcji lub wewnętrzną formatkę do zgłaszania sugestii odnośnie rozwoju produktu.

Szczególnie polecamy tworzenie formularzy i wstawianie ich na stronę www. Nie muszą to być tylko formularze kontaktowe, może to być formularz do zgłaszania usterek, zapisania się na szkolenie lub newsletter. Każdy z tych formularzy może być źródłem pozyskiwania nowych klientów, gdyż odpowiednia konfiguracja w Sugesterze skutkuje tworzeniem nowych rekordów w bazie klientów po wypełnieniu formularza przez potencjalnego klienta.

Oto co powinieneś wiedzieć, aktywując moduł Formularze:

  • Możesz dodać dowolną liczbę formularzy na swoją stronę www. Każdy z nich za pomocą stylów możesz dostosować do wizerunku Twojej firmy. Dodanie formularza zajmuje tylko chwilę i polega na wklejeniu na stronę www wygenerowanego w Sugesterze skryptu.

  • Zbieraj potencjalne kontakty, które będą automatycznie dodawane do Twojej bazy klientów po wypełnieniu formularza na stronie. Do takiego potencjalnego klienta możesz potem zadzwonić lub uwzględnić go w kampanii mailingowej promującej konkretną usługę.

  • Z formularzy mogą korzystać też Twoi obecni klienci. Jeśli np. potrzebujesz udostępnić klientom miejsce, gdzie będą zgłaszać błędy w działaniu usługi/produktu, możesz to zrobić właśnie za pomocą formularza na stronie. Dodatkowo, przy odpowiedniej konfiguracji, dane wypełniane przez klienta w formularzu mogą być automatycznie zamieniane przez system na zadanie. To znacznie skraca czas rozwiązywania błędu

  • Za pomocą formularzy możesz prowadzić badania satysfakcji klientów. Wystarczy stworzyć ankietę i rozesłać ją do swoich klientów.

  • Wyniki formularzy są dostępne w Sugesterze w postaci wygodnej tabeli. W każdej chwili możesz monitorować odpowiedzi od klientów i wyciągnąć wnioski.
  • Formularze pomogą w śledzeniu konwersji klientów. Każdy formularz po wypełnieniu można przekierować na podstronę (w ramach swojej strony WWW) gdzie wkleja się kod Google Ads np. oznaczający konwersję. W analogiczny sposób można również mierzyć ruch na formularzach za pomocą kodów Google Analytics.

 

Jeśli już wdrożysz w życie powyższe dwa moduły sprawdź, które z pozostałych dodatkowo wesprą działania w Twojej firmie. Masz do dyspozycji:

  • Czat - zintegrowany z modułem CRM. Linki do poszczególnych komunikacji prowadzonych z klientem są dostępne na karcie tego klienta. To kolejne źródło kontaktu z klientem, a często też kanał do zdobywania nowych szans sprzedaży

  • VOIP -wirtualna obsługa połączeń. Nie wymaga dodatkowego sprzętu ani skomplikowanych ustawień. Wystarczy przenieść swój numer firmowy do dostawcy usługi Telecube.pl i na koncie w Sugesterze aktywować integrację z Telecube. Wszystkie połączenia możesz opatrzyć tagiem lub notatką, a dodatkowo są zapisywane na karcie klienta.

  • Mass mailing - dostępny w ramach abonamentu moduł, który skutecznie wesprze działania marketingowe w Twojej firmie. Bez dodatkowych kosztów możesz tworzyć dynamiczne listy odbiorców i wysyłać spersonalizowane kampanie mailingowe

  • Baza wiedzy - wykorzystywana do prowadzenia firmowych baz zawierających instrukcje postępowania, opis działania produktu lub usługi czy zapisywania procedur. Najlepszym przykładem może być nasza baza wiedzy dostępna pod linkiem pomoc.sugester.pl

  • Raporty - moduł do śledzenia i analizy danych zawartych w Sugesterze

  • Forum -  dzięki aktywnemu forum możesz zbierać uwagi oraz sugestie dotyczące rozwoju Twoich produktów. Łatwy do wklejenia na każdą stronę widget pozwala w prosty sposób komunikować się z klientem i poznać jego zdanie na temat produktu

  • Obsługa faktur dzięki integracji z Fakturownia.pl - dzięki integracji Sugestera z aplikacją do obsługi faktur Fakturownia.pl możesz jednym kliknięciem przejść z CRMu do wystawienia faktury. W każdym też momencie możesz sprawdzić kiedy faktura była opłacona, na jaką kwotę lub ile klient opóźnia się z jej opłaceniem.

Mamy nadzieję, że te kilka prostych wskazówek pomoże Ci po kolei zaznajomić się z systemem i wprowadzić tylko te funkcje, które usprawnią proces w Twojej firmie. Kiedy już aktywujesz potrzebne Ci moduły i skonfigurujesz najważniejsze funkcje, czeka Cię kolejny etap - aktywowanie funkcji, które zwiększą bezpieczeństwo Twoich danych. Ale o tym już w następnym artykule.

Masz pytania? Kliknij - oddzwonimy
do Ciebie w 30 sekund.